Colesterolul

​​​​​​​

​​​​​​​

Pagină web realizată în program pentru crearea site-uri, WebWave.

Colesterolul
22 iunie 2023

De câteva decenii, o corelație simplă în medicină se dovedește valabilă: reducerea colesterolului este benefică sănătății. În ultima vreme, însă, s-a demonstrat că această regulă nu este tocmai adevărată. Colesterolul din corpul uman este de neînlocuit și necesar - dar numai în cantitățile corecte.

Este unul dintre cei mai controversați nutrienți din istoria medicinei. Creșterea nivelului concentrației sale în sânge aduce cu siguranță multe riscuri pentru sănătate. Unul dintre cele mai relevante riscuri sunt bolile de inimă, care se soldează anual cu aproximativ unul din patru decese în Statele Unite.

Despre colesterol

Colesterolul este o substanță grasă, o componentă a tuturor celulelor noastre și ceva de care corpul uman are nevoie pentru producerea de hormoni și vitamina D. Colesterolul ajută organismul să proceseze grăsimile, ceea ce este, de asemenea, important pentru crearea membranelor celulare și, în același timp, este o bază de construcție a celulelor nervoase și cerebrale. În cazul când avem un exces de colesterol în sânge, există tendinţa de a se depune în peretele vascular. Acest proces se numește arterioscleroză, adică întărirea arterelor. Apare din cauza îngustării interiorului venelor unde sângele nu mai poate curge liber. Depozitele de placă se rup adesea și creează cheaguri de sânge. Aceste evenimente pot duce la blocarea completă a venelor. În funcție de locurile în care s-a produs blocajul venelor, poate duce la un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Nivelul colesterolului este unul dintre principalii și inconfundabilii factori de risc pentru bolile cardiovasculare, în special pentru boala coronariană, potivit medicilor cardiologi. Este important de reținut că fiecare își poate influența nivelul de colesterol.

Bun sau rău

Colesterolul din corpul uman este împărțit în două subgrupe cunoscute în mod familiar sub denumirea de colesterol HDL (lipoproteine de înaltă densitate) bun și colesterol LDL (lipoproteine de densitate scăzută). Aceasta se referă cu adevărat la transportatorii de colesterol din sânge. HDL transportă colesterolul din sânge în ficat și protejează venele deformarea sa. Un nivel ridicat de colesterolul „bun” semnifică o capacitate puternică de a elimina excesul colesterolului din organism.

LDL este creat în ficat și face posibilă depozitarea excesului de colesterol în pereții vasculari. În principiu, ar trebui să depunem eforturi maxime pentru un nivel ridicat de colesterol HDL și pentru a reduce nivelul de colesterol LDL.

Factori de risc

Aproape unul din șase americani adulți suferă de colesterol ridicat. Rețineți că nivelurile crescute de colesterol nu au simptome vizibile. Doar un control medical poate evalua nivelul de colesterol din sânge. În același timp, există un mit în publicul larg că doar persoanele obeze au probleme colesterolul, dar există mult mai mulți factori care influențează nivelul colesterolului, avertizează cardiologii.

Alți factori de risc includ hipertensiunea arterială, diabetul, lipsa exercițiilor fizice, obiceiurile alimentare necorespunzătoare, fumatul și dispozițiile genetice. Toate cele de mai sus, cu excepția ultimului, sunt factori de risc pe care o persoană îi poate influența. Ducând un stil de viață sănătos, este posibilă reducerea semnificativă a acestor factori. Se poate spune deci că sănătatea sistemului nostru cardiovascular stă în mâinile noastre.

Suntem ceea ce mâncăm

Unul dintre lucrulile de bază în influențarea pozitivă a nivelului de colesterol este schimbarea dietei. Păstrarea următoarelor obiceiuri alimentare este importantă în prevenire:


Alimente benefice:

• ulei de măsline, ulei de in
• produse lactate fermentate
• ouă (în cantități modeste)
• nuci, alune, migdale


Alimente care trebuie evitate:
• carne afumată și grasă, organe interne, caviar
• salamuri, pateuri, cârnați
• margarină, grăsimi hidrogenate, untură
• unt în cantităţi mari
• smântână, brânzeturi bogate
• iaurturi bogate în grăsimi
• prăjituri cu umplutură de cremă
• maioneză

Atunci când alegeți alimente bune, este necesar să vă planificați din timp înainte de a cumpăra și să respectați regulile de reducere a colesterolului pe termen lung. Primele semne de schimbare pot fi observate după o perioadă mai lungă, de obicei două până la trei luni.

Este important să creșteți cantitatea de fructe și legume, dintre care majoritatea oferă cantități reduse de energie, dar conțin multe vitamine, minerale și fibre. Acest lucru ajută la reducerea nivelului de colesterol, dar ajută și la digestie și are un efect pozitiv asupra peristaltismului intestinal.

Produsele de panificație din grâu integral au un conținut ridicat de fibre și ar trebui să înlocuiască pâinea albă. În loc de sare în exces, se pot folosi arome din plante (busuioc, oregano sau rozmarin). Se pot consuma dulciuri, dar cu limită ciocolata ieftină, biscuiții și diverse supe gata preparate. Ar fi mai bine să aveți o bucată mică de ciocolată de calitate cu un procent mare de cacao, o bucată de fruct, sau un baton de muesli de înaltă calitate din grâu integral.

Exerciții pentru sănătate

O altă metodă de reducere a riscului de boli cardiovasculare este mișcarea. Exercițiile fizice ajută la menținerea inimii sănătoase prin scăderea tensiunii arteriale, creșterea nivelului de colesterol HDL și scăderea concentrației de colesterol LDL. În același timp, ajută la combaterea creșterii în greutate și a obezității.

Ghidurile de activitate fizică pentru americani recomandă adulților să facă 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată pe săptămână. Adică 30 de minute pe zi timp de cinci din cele șapte zile. Potrivit cercetărilor, doar 18% dintre europeni reușesc acest lucru și 16% dintre europeni nici măcar nu găsesc timp pentru o plimbare de zece minute săptămânal. În această lumină, ar putea ajuta să țineți cont de acest mic sfat: în loc să folosiți liftul, mergeți pe jos. Coborâți din autobuz cu o stație mai devreme când mergeți la serviciu.

citrice

Plante pentru controlul nivelului de colesterol

Citricele

Colesterolul din sânge poate fi îmbunătățit în special printr-un conținut mare de vitamina C. Citricele precum mandarinele, portocalele și grapefruitul pot ajuta, dar sunt benefice și ierburile și superalimentele precum cătina, măceșele și goji, care sunt bogate în vitamina C. Aceste produse pot ajuta la reglarea colesterolului la nivelurile normale.

Aronia

Fructele uscate de aronia sunt recomandate ca supliment alimentar preventiv și terapeutic pentru arterioscleroză. Acestea scad nivelul de colesterol și îmbunătățesc tensiunea arterială. De asemenea, reglează metabolismul și sunt bune pentru inflamația stomacului.

Ginsengul siberian

Ginsengul siberian funcționează ca tonic vegetal, adaptogen și armonizator. Afectează pozitiv tensiunea arterială și zahărul din sânge. Scade nivelul de colesterol rău și încetinește arterioscleroza. Se găsește sub formă de suplimente alimentare și în tincturi.

Avocado 

Avocado conține acizi grași nesaturați și alte substanțe care stimulează circulația. Consumul de avocado poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol.

avocado

O rețetă pentru a reduce colesterolul:

Tăiați un bulb de usturoi, puneți într-o ceașcă și turnați peste el puțin ulei de măsline extravirgin sau de in. Se lasă acoperit aproximativ o săptămână. Apoi scurgeți, puneți într-o sticlă mică și bucurați-vă de 1 linguriță de preparat de ulei pe zi, de preferință cu douăzeci de minute înainte de masă.

Oul controversat: Sănătos sau nu?

Nu trebuie uitat că ouăle sunt surse de proteine, minerale și vitamine D, A și B2. Dar conțin și foarte mult colesterol: peste 200 de grame per ou. În orice caz, mare parte din acesta este format din colesterol HDL bun. Gălbenușul conține până la 10% lecitină, care ajută la reglarea nivelului de colesterol și are, de asemenea, o influență remarcabilă asupra creșterii memoriei, întăririi sistemului nervos și a imunității. În ciuda acestui fapt, este important să ne amintim zicala‚ totul cu moderație.

 

Sursa My Herbs Issue 03

Articole din această categorie

30 ianuarie 2024
15 noiembrie 2023